Kies een categorie:

Algemeen 
Kosten & Betaling 
Afhalen 
Terugbrengen 
Schade 
Huurovereenkomst 
Recensies 
Aangepaste openingstijden 




Algemeen

Hoe werkt het? 

Reserveren, draaien, terugbrengen. Je reserveert een camera via onze website voor de periode wanneer je het nodig hebt. Je haalt de camera op in een van onze vestigingen, draait, en brengt de camera terug in een van onze vestigingen. Na het terugbrengen checken we de camera en maken we alles weer netjes schoon.  Is er niets kapot of kwijt? Dan is alles in orde en zit je huur erop.  Voor meer informatie, zie onze pagina “Hoe het werkt”. 

Kan ik zonder account of reservering bij jullie langskomen en alles ter plekke regelen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Onze afhaallocaties zijn alleen bedoeld voor het afhalen en terugbrengen van apparatuur, we kunnen je daar dus niet helpen met het aanmaken van een account of het plaatsen van een nieuwe reservering. De enige en snelste manier om dit te doen is via onze website, mocht je hulp nodig hebben, bel dan even met ons planningsteam: 020-6368868. 

Waarom staat de beschikbaarheid van de apparatuur niet op de website?

Omdat onze voorraad per vestiging elke dag anders is, kunnen we de beschikbaarheid helaas niet direct op de website tonen. Na het plaatsen van je reserveringsaanvraag ontvang je van ons doorgaans binnen een uur bericht over je bestelling. Mocht niet alle apparatuur beschikbaar zijn, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om een alternatief voor je in te boeken. 

Kan ik een bestelling plaatsen met verschillende huurperiodes per product?

Helaas is dit niet mogelijk, je kunt hiervoor het beste per huurperiode een losse bestelling aanmaken. 

Hoe lang duurt een huurdag?

Een huurdag wordt gerekend per periode van 24 uur of een volledige draaidag. Bij een huurperiode van 24 uur kies je zelf een afhaaltijd en zorg je dat de apparatuur 24 uur later weer terug wordt gebracht op een van onze locaties. Duurt je draaidag van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat? Dan kun je de apparatuur op de dag voor je draaidag vanaf 16:00 bij ons komen ophalen, en op de dag na je draaidag voor 10:30u weer terug komen brengen.  In het weekend kun je gebruik maken van onze weekenddeal. Hierbij kun je de apparatuur ophalen op vrijdagmiddag vanaf 16:00 en terugbrengen op maandagochtend voor 10:30. Je betaalt in dit geval slechts voor 1 huurdag! 

Kan ik de camera eerder komen ophalen?

De camera staat voor je klaar vanaf het tijdstip waarop je de camera bij ons hebt gereserveerd. In veel gevallen hebben we je camera al ruim voor de afhaaltijd klaarstaan. Je krijgt van ons dan automatisch een sms en een email dat je al eerder langs kunt komen. Je betaalt dan niks extra.  

Wat wordt er meegeleverd?

Als je een camera bij ons huurt kun je er direct mee aan de slag! Zo wordt alles geleverd in een goede tas, inclusief opgeladen batterijen (minimaal 2), geheugenkaart, cardreader/USB kabel, en een oplader. Op de productpagina van ieder product zie je een volledig overzicht van de accessoires die worden meegeleverd. Mocht je specifieke accessoires nodig hebben die niet standaard worden meegeleverd (bijv. een neckstrap), geef dit dan even aan bij het plaatsen van je reservering, dan gaan we ons best doen om dit voor je te regelen! 

Krijg ik een handleiding mee?

Standaard leveren we geen handleidingen mee met onze camera’s. Uiteraard hebben we van veel producten wel een exemplaar beschikbaar. Voor bijna alle producten die we verhuren kun je de handleiding direct downloaden vanaf onze website! Mocht je tijdens het draaien een korte vraag hebben over de werking van de apparatuur, neem dan even contact op via 020-6368868, we zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden! 

Kan ik mijn reservering verlengen?

Natuurlijk! Neem contact met ons op via email of telefoon voordat je huurperiode voorbij is, dan kunnen we kijken of het mogelijk is om de bestelling te verlengen. Als de camera nog niet is ingeboekt voor een andere klant kun je de bestelling zonder problemen langer gebruiken. Maar mocht (een deel van de) apparatuur inmiddels al gereserveerd zijn door een andere klant, dan dien je de apparatuur op de afgesproken tijd bij ons terug te brengen. Uiteraard helpen we je graag met het zoeken naar een eventueel alternatief om je klus alsnog af te maken! 

Kan ik een offerte opvragen?

Jazeker! Mocht je apparatuur willen huren voor een langere periode (meer dan 2 weken), vraag dan een offerte op via email. Je kunt hiervoor het beste even een email sturen naar info@budgetcam.nl. Geef duidelijk aan om welke apparatuur en periode het gaat, dan sturen we je zo snel mogelijk een prijsopgave. 

Kan ik de camera meenemen naar het buitenland?

Zeker weten! Geef bij het afhalen van de camera aan dat je de spullen meeneemt naar het buitenland, dan geven we je een pakbon mee met alle serienummers, zodat je niet in de problemen komt bij de douane. We vinden het trouwens altijd leuk om een foto van onze apparatuur in het buitenland te krijgen voor onze facebook pagina! 

Regelen jullie het carnet?

Door de grote hoeveelheid apparatuur die wij verhuren is het helaas niet mogelijk om een carnet te regelen voor ieder item in ons assortiment. Uiteraard kunnen we je van tevoren wel de serienummers aanleveren van de apparatuur die je meekrijgt, voor zover deze al bij ons bekend zijn. Geef dit aan bij het plaatsen van je reservering, dan kunnen we hier rekening mee houden in de planning. 

Kunnen jullie me helpen met het uitzoeken van de apparatuur?

We helpen je graag met het vinden van de juiste apparatuur voor de klus die je gaat filmen of fotograferen! Je kunt ons hiervoor bellen of mailen, we zitten voor je klaar om je te adviseren.  

Wat gebeurt er als ik de verkeerde apparatuur heb besteld? 

Als je het verkeerde product besteld of niet overweg kunt met de gehuurde camera, dan kunnen we je helaas geen geld terug geven. Mocht je niet tevreden zijn met de gehuurde apparatuur, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, dan zoeken we graag naar een passende oplossing. 

Kan ik ook spullen huren die niet in jullie assortiment zitten?

We zijn altijd bezig met het uitbreiden van ons assortiment, dus mocht je iets willen huren dat nog niet op onze website staat, laat het ons weten! Mocht het product interessant zijn voor ons, dan nemen we het graag op in ons assortiment en zorgen we ervoor dat je het kunt gebruiken tijdens je shoot. 

Hoe werkt huren in het weekend?

In het weekend kun je gebruik maken van onze weekenddeal. Hierbij kun je de apparatuur ophalen op vrijdagmiddag vanaf 16:00 en terugbrengen op maandagochtend voor 10:30. Je betaalt in dit geval slechts voor 1 huurdag! 

Rekenen jullie de zondag als huurdag?

Ja, als de zondag midden in je huurperiode valt rekenen we de zondag mee als huurdag. Als je huurperiode start of eindigt met een zondag rekenen we de zondag niet mee.

Mijn huurperiode eindigt op zondag, hoe werkt dat? 

Op zondag zijn al onze vestigingen gesloten, je kunt de camera daarom zonder extra kosten op maandagochtend voor 10:30u terug komen brengen. 

Wat gebeurt er als ik de data op het geheugenkaartje van de camera laat staan?

Dit kan natuurlijk altijd gebeuren. Geheugenkaarten worden direct geformatteerd na het terugbrengen van je bestelling. We doen dit voor jouw privacy, want je wil vast niet dat jouw beelden bekeken worden door anderen. Mocht je geen backup hebben gemaakt, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! We zullen ons uiterste best doen om een eventuele recovery voor je mogelijk te maken, maar we kunnen je dit helaas niet garanderen. We hebben helaas ook geen mogelijkheid om verloren data voor je te recoveren. 

Kan ik per direct apparatuur huren als nieuwe klant?

Als je je aanmeldt als nieuwe klant bij Budgetcam willen we graag wat extra informatie van je hebben zodat we weten met wie we te maken hebben. Dit proces gaat over het algemeen vrij snel (1-3 uren), maar in sommige gevallen (bij grote sets met veel apparatuur) kan de behandeling van je eerste aanvraag maximaal 24 uur in beslag nemen. 

Welke documenten moet ik aan jullie opsturen bij een eerste keer huren?

Omdat we graag zeker willen weten met wie we zaken doen, ontvangen we graag een kopie van je legitimatiebewijs. Maak trouwens wel even je BSN onleesbaar. Huur je als particulier? Dan kan het zijn dat we nog wat extra gegevens van je nodig hebben, hierover ontvang je zo snel mogelijk bericht van ons. 


Waarom moet ik als bestaande klant nieuwe gegevens aan jullie opsturen?

Voor high-end apparatuur en grote bestellingen is soms extra informatie vereist, ook als je al een bestaande klant bent. Mocht dit het geval zijn, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. 




Kosten en betaling 


Rekenen jullie een borg?

We streven ernaar om zo min mogelijk borg te rekenen. Als je nog niet zo vaak bij ons hebt gehuurd, als particulier wilt huren of gebruik wilt maken van bepaalde high-end apparatuur vragen we daarom om aanvullende gegevens. Deze gegevens geven ons meer informatie over je project, bedrijf of opdrachtgever. In sommige gevallen is toch een borg vereist. Deze borg is gekoppeld aan de waarde van de apparatuur die je huurt. Deze borg wordt na het retourneren van de apparatuur binnen een werkdag aan je terug gestort. Let erop dat overboekingen tussen verschillende banken langer kunnen duren.


Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons betalen via iDeal zodra je de orderbevestiging hebt ontvangen. Betaal je liever in de winkel? Geen probleem! Je kunt pinnen in al onze vestigingen. Het is helaas niet mogelijk om contant of met een creditcard te betalen. 

Worden er extra kosten gerekend als ik te laat kom?

Ja, als je zonder overleg later terug komt dan de met ons afgesproken eindtijd brengen we een extra huurdag in rekening. Ook als de huurtermijn wordt overschreden rekenen we de daarvoor geldende extra huurkosten. 

Kan ik mijn order annuleren?

Mocht je de bestelde apparatuur om welke reden dan ook niet meer nodig hebben, dan kun je bij ons tot 24 uur voor de start van je huurperiode kosteloos annuleren. Als je annuleert binnen 24 uur voor de start van je huurperiode dan brengen wij 75% van het dagtarief van je bestelling als annuleringskosten in rekening. 

Kan ik op rekening huren?

Voor overheidsinstanties en grote mediabedrijven is het mogelijk om op factuur te huren. Een verzoek voor het huren op factuur dient minimaal 7 dagen voor de start van je huurperiode bij ons te worden ingediend via info@budgetcam.nl. Als het huren op factuur wordt goedgekeurd krijg je hiervan schriftelijk bericht.  




Afhalen 

Wanneer kan ik de camera komen ophalen?

De camera staat voor je klaar vanaf het tijdstip waarop je de camera bij ons hebt gereserveerd. In sommige gevallen is je bestelling echter al eerder beschikbaar, bijvoorbeeld omdat een vorige klant eerder terug is gekomen. Je krijgt van ons dan automatisch een sms en een email dat alles klaarstaat. Mocht je in de buurt zijn, dan kun je zonder extra kosten langskomen om je camera op te halen. 

Moet ik me legitimeren bij het ophalen van de camera?

Hoewel we ons best doen om iedereen direct bij binnenkomst bij naam te kunnen noemen, hebben we soms een klein geheugensteuntje nodig. Zeker als je voor het eerst bij ons komt huren of al een tijdje niet meer bent langs geweest, vragen we om een legitimatiebewijs. Neem deze voor de zekerheid dus even mee. 

Kan iemand anders de camera komen ophalen?

Jazeker! Geef bij het plaatsen van je bestelling aan wie de camera voor je komt ophalen en zorg dat de afhaler een legitimatiebewijs meeneemt. 

Moet ik de camera controleren als ik de spullen ophaal?

Hoewel we de camera zorgvuldig checken en in tiptop staat aan je meegeven, zien we in sommige gevallen wel eens iets over het hoofd. Controleer dus altijd goed of je alles compleet van ons meekrijgt.  

Kan ik nog iets wijzigen aan mijn bestelling als ik de camera kom ophalen?

Kleine aanpassingen aan je bestelling zijn vaak geen probleem, uiteraard zijn we wel afhankelijk van de beschikbaarheid van apparatuur op de afhaallocatie.  

Kan ik een nieuwe bestelling plaatsen als ik de bestelling kom ophalen?

Nieuwe bestellingen plaats je bij ons het snelste via de website. Het is daarom helaas niet mogelijk om nieuwe bestellingen te plaatsen in de winkel. 




Terugbrengen 

Wanneer breng ik de camera weer bij jullie terug?

Je dient de camera bij ons terug te brengen voor het afgesproken tijdstip zoals dit vermeld staat op je contract. Houd je aan deze tijden, want het kan heel goed dat een volgende huurder staat te wachten op de camera. Mocht je de afgesproken tijd niet halen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze planning, zodat we op de hoogte zijn van je vertraging. 

Brengen jullie extra kosten in rekening als ik te laat terugkom?

Ja, als je zonder overleg later terug komt dan de met ons afgesproken eindtijd brengen we een extra huurdag in rekening. Ook als de huurtermijn wordt overschreden rekenen we de daarvoor geldende extra huurkosten. 

Kan ik de camera op een andere locatie terugbrengen?

Dat kan zeker! Je kunt bij het plaatsen van je bestelling aangeven waar je de camera terug wilt brengen, dit hoeft niet overeen te komen met de locatie waar je de bestelling ophaalt. Wil je de retourlocatie wijzigen na het afhalen van de camera? In veel gevallen is dat geen probleem, neem wel even contact op met de planning om te checken of dit mogelijk is! 

Kan ik de camera terugbrengen buiten jullie openingstijden?

Nee, dit is helaas niet mogelijk, je kunt de camera alleen ophalen en terugbrengen tijdens onze openingstijden. 

Ik heb mijn eigen apparatuur in de tas laten zitten, wat nu?

Je statiefplaatje zit nog onder de camera, of je eigen geheugenkaart zit nog in de camera, kan gebeuren! Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice en we doen ons best om alles voor je apart te leggen. We zijn echter niet verantwoordelijk voor eventueel verlies van je eigen apparatuur; we doen ons best om alles te onderscheppen, maar veel kleine onderdelen glippen er wel eens tussendoor en we kunnen deze niet altijd voor je terugvinden. 

Geven jullie geld terug als ik de camera eerder terugbreng?

Als je draaidag sneller verloopt dan je had verwacht is het geen enkel probleem om de camera eerder terug te brengen. Voor teveel betaalde huurdagen kunnen we het huurtarief terugstorten of als tegoed op je account zetten. 



Schade 

Wanneer is er sprake van schade? 

Gebruikssporen en slijtage op de behuizing van camera’s en lenzen wordt bij ons niet aangemerkt als schade; mocht er sprake zijn van krassen of beschadigingen op het glas of de behuizing als gevolg van onzorgvuldig gebruik, dan wordt dit gerekend als schade en worden de kosten aan je doorberekend. Als je de apparatuur bij ons terug komt brengen moet het in dezelfde staat zijn als wanneer je het bij ons komt ophalen. Mocht de camera tijdens de huurperiode erg smerig worden, dan brengen we schoonmaakkosten in rekening. 


Hoe werkt de beperkte aansprakelijkheid?

Onze optie voor beperkte aansprakelijkheid is geen verzekering.  Door te kiezen voor deze dienst beperk je je financiële aansprakelijkheid voor schade aan je gehuurde apparatuur tot 20% van het schadebedrag met een eigen risico van €150 exclusief BTW. Je betaalt hiervoor een premie van 7% van het totale verhuurbedrag exclusief korting.    

Wat is er gedekt in de beperkte aansprakelijkheid?

Bijna alle onopzettelijke schade aan apparatuur valt onder de dekking van onze optionele beperkte aansprakelijkheid. De dienst is alleen van toepassing op gebeurtenissen in Europa. 

Wat wordt niet gedekt in de beperkte aansprakelijkheid?

Verlies of diefstal wordt niet gedekt, net als waterschade.  Wanneer sprake is van onzorgvuldig gebruik blijf je, ook wanneer je gebruik maakt van onze beperkte aansprakelijkheid, volledig aansprakelijk voor de schade. 

Wat moet ik doen als de apparatuur beschadigd blijkt te zijn?

Neem direct contact met ons op! We checken alle apparatuur altijd zorgvuldig voordat we het verhuren, maar heel soms zien we wel eens iets over het hoofd. Mocht je hier tijdens je draaidag achter komen, neem dan direct contact met ons op. Op deze manier weten we dat de schade niet bij jou is ontstaan, en bovendien kunnen we je bijna altijd weer aan de slag helpen met een passende oplossing. 

Wat moet ik doen als de apparatuur beschadigd raakt tijdens mijn huurperiode?

Neem direct contact met ons op! Afhankelijk van je situatie kunnen we vervangende apparatuur voor je regelen. In andere gevallen is het praktischer als je direct langskomt bij ons op kantoor. Zodra de apparatuur bij ons terug is zullen we een schade rapport op laten maken. De kosten voor de reparatie worden in zijn geheel aan je doorberekend. Als je voor de start van je huurperiode hebt gekozen voor een beperkte aansprakelijkheid wordt maximaal 20% van de reparatie- of vervangingskosten aan je doorberekend. 




Huurovereenkomst

Op al onze reserveringen zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kun je hier bekijken: www.budgetcam.nl/algemene-voorwaarden 




Recensies

We horen heel graag van je wat je ervaringen bij ons zijn! Daarom ontvang je van ons regelmatig het verzoek om een recensie te plaatsen. Op deze manier houden wij onze service optimaal! Mocht je tijdens je draaidag tegen een probleem zijn aangelopen, laat het ons dan eerst even weten via email of telefoon, zodat we de kans hebben om dit naar tevredenheid op te lossen.


Aangepaste openingstijden

Op de volgende dagen zijn we gesloten of is er sprake van aangepaste openingstijden:


  • Maandag 1 januari 2018 (Nieuwjaarsdag): Gesloten.
  • Zondag 1 April 2018 (Pasen): Gesloten.
  • Maandag 2 April 2018 (Paas Maandag): Gesloten.
  • Vrijdag 27 April 2018 (Koningsdag): Gesloten.
  • Donderdag 10 Mei 2018 (Hemelvaartsdag): Gesloten.
  • Zondag 20 Mei 2018 (Pinksteren): Gesloten.
  • Maandag 21 Mei 2018 (Pinkstermaandag): Gesloten.
  • Dinsdag 25 December 2018 (1e Kerstdag): Gesloten.
  • Woensdag 26 December 2018 (2e Kerstdag): Gesloten.
  • Dinsdag 1 Januari 2019 (Nieuwjaarsdag): Gesloten.

Hulp nodig?

We helpen je graag! 020 - 636 88 68 info@budgetcam.nl

Wat onze klanten zeggen

Budgetcam scoort gemiddeld een 9,7 uit 4930 beoordelingen.