Behind the scenes | A Soldier's Bible

31-01-2022 Door Michelle Natte Behind the scenes

In het weekend van 18 tot 22 November ging de short film “A Soldier’s Bible” in productie. Het is een short film in een militaire setting over een jonge soldaat die zich voorbereid op een uitzending, waar hij zichzelf hoopt te bewijzen een echte man te zijn. Tijdens deze training wordt zijn focus alleen op iets anders gericht, wanneer hij wordt geconfronteerd met zijn sergeant. Nieuwe gevoelens ontstaan, vanuit beide kanten, maar de kansen om betrapt te worden lopen samen met die gevoelens steeds hogerop. 

Behind the scenes
Behind the scenes

Crew
Wij zijn 5 jonge creatieve filmmakers: Amy Todorovski (Director), Dia Mahmoud (Editor), D’Shard Ellis (Co-Director), Indy Aponno (Sound Designer), Michelle Natte (Producer) die een passie project hebben ontwikkeld vóór en dóór de LGBTQ Commmunity. Voor ons was het dan ook een uitdaging om de gevaren die members van de LGBTQ Community dagelijks doorstaan aan te kaarten. Voor het beste eindresultaat hebben we nog versterking gehaald: voor camera en hadden Michael Sean als DOP, Gene Gulpen als Camera Operator en Sven Pols als Assistant Camera. 

Onze hoofdacteurs waren Malcom Jamin en Noa Claassen en als bijrollen Stone van Timmeren en Nerah Dundas. Daarnaast maakte Make Up Artist Celine Weyts, de knappe koppen van de acteurs helemaal af. En als laatst had onze Production Assistant, Elias Zuegg, de taak om mooie behind the scenes video’s en foto’s te maken gedurende het weekend.

Crew
Crew

Equipment

  1. Blackmagic pocket Cinema Camera 6K met een Easyrig Minimax en Samsung SSD
  2. Tiffen 4x4 filter set (ND.3, ND. 6, ND. 9) en 4x4 Black Pro Mist Filter
  3. 3 Pavolite RGB-tubes
  4. Sigma 18-35 mm en 50-100 mm.
  5. Small HD Bolt Focus wireless video monitor
Gene Gulpen (Camera operator)
Gene Gulpen (Camera operator)

Locatie
De Locatie van onze Film was ‘T Driege bivakhuizen in Opoeteren, België. Wij hadden opnames buiten en binnen. De slaapkamers en badkamers waren slecht belicht met alleen een tl-buis aan het plafond. Hiervoor waren de RGB-tubes een ware oplossing. De tubes konden met het grootste gemak maan-, zon-, en sfeerlichten creëren om bepaalde scènes een extra touch te geven. Om het effect van het licht te versterken hebben wij een rookmachine gebruikt.

De ND filters hebben we gebruikt om minder licht binnen te laten maar alsnog veel onscherpte in de diepte te kunnen behouden. Daarnaast hebben wij de mist filter nog gebruikt voor een softere highlight. Overall om een soft filmische look te creëren.

Wij hadden twee verschillende extra lenzen. Een keer de 18-35mm Lens, die wij voornamelijk gebruikt hebben voor de meeste landscape shots, wijde en medium shots. De andere Lens was 50-100mm die werd gebruikt voor close ups en detail shots.

Voor onze cameraman Gene hebben we de Easy Rig gehuurd. Dit hebben we gedaan zodat we makkelijk konden wisselen tussen vloeiende camerabewegingen en handheld “shaky” effecten, zonder dat Gene last van zijn rug zou krijgen omdat hij de hele dag door met zo’n zware camera aan de slag moest. 

Onze Directors konden samen live naar de verschillende takes kijken zonder het gevaar om in beeld te komen of in Genes bewegingsruimte te komen dankzij de wireless monitor. Deze was verbonden met de Black Magic. Scénes terugkijken ging gemakkelijk, terwijl Gene niet zijn Easy Rig hoefde af te doen, wat zorgde voor een snellere werk flow.

Post-Production
Door Dia Mahmoud (Editor):

“Omdat we in 4K hebben geschoten, heb ik goed research gedaan over hoe ik het beste met deze footage om kon gaan. Ik had zelf al een lege Lacie harddrive van 2 TB (terabytes) waar ik al het beeldmateriaal op heb gezet. Onze D.O.P heeft ook een back-up gemaakt van de footage. We hebben de back-ups op set gedaan en dit duurde soms wel lang.

Ik heb zelf een Macbook Pro 2019, dus editen ging heel smooth, maar omdat het aantal GB veel was, heb ik de footage toch maar omgezet naar proxies. Persoonlijk wilde ik eerst met Adobe Premiere Pro werken, maar omdat color grading beter gaat in Davinci Resolve, heb ik mezelf eerst een paar dagen het programma leren gebruiken. Uiteindelijk ben ik dus met Davinci Resolve gaan editen. 

Onze DOP Mike Static heeft zelf een kantoor waar hij ook edit, en soms ga ik erheen om verder te editen, omdat color grading nog best nieuw is voor mij en hij hier meer over weet. Ook heeft hij ons de tip gegeven met Davinci Resolve te werken.

We zijn nu nog bezig met scènes editen en audio. Hierna ben ik van plan om de color grading met onze DOP te gaan doen. We hebben ook een sound designer die een zelfgemaakte soundtrack gaat maken, dus ik heb hem al een paar belangrijke scènes laten zien, zodat hij alvast kan beginnen.”


Verhalen zoals deze:

Behind the scenes
Behind the Scenes | Coffee House
Lees meer
Behind the scenes
In deze blogpost nemen we je mee achter de schermen van de korte fictiefilm Coffee House door Thuy Nguyen. Het verhaal over trouw, liefde en de gevolgen van verslaving in de Rotterdamse onderwereld.Was dit een fotoshoot, filmopnames,...
06-11-2023
Door Budgetcam
Behind the Scenes | Wounds
Lees meer
Behind the scenes
In deze blogpost nemen we je mee achter de schermen van de onafhankelijke, korte fictiefilm “Wounds”. Het project is een samenwerking tussen Martin Alexandre (Spanje, 1992) en Jacob Brookes-Clayton VK, 1993), twee...
27-06-2023
Door Budgetcam

Onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes, events en de laatste aanbiedingen. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en mis niks!